Familjen Marklund, inga julklappsfantaster!

Julklappar är kul när man vet vad man ska köpa, det är inte kul när man inte vet ngt alls. Det är det jag har sysslat med den senaste tiden att klura ut allas julklappar! Har inhandlat en del nu och vissa är jag mer nöjd över än andra.. När jag sitter och skriver om julklappar kom jag och tänka på förra året, när pappa skulle slå in ett stort paket till några kompisar, och soooom han kämpade med kartongen,papperet, tejpen hela familjen var samlade för att studera detta mästerverk, och till slut så stog det klart, paketet som hade tagit lång tid & även gjort pappsen lite varm under armen, för han kämpade verkligen! Alla beundrar det fina paketet, berömmer pappa och han är lagomt stolt över sitt verk, tills jag ställer frågan "Hoppas du tog bort prislappen?" det stolta leendet på hans mun stelnar, paniken sprider sig i hans ögon, uppgivet säger han, "det trodde jag att du gjorde? näädu pappagubben, det gjorde jag inte det var ditt verk! Mamma suckar uppgivet, och det blir hennes uppgift att ta isär paketet utan att riva sönder allt för mkt.. Prislappen togs bort, paketet tejpades igen, men den uppgivna minen på pappa efter det förstörda verket, den satt i ett tag!

Kommentarer
Postat av: Frida

hahaha, det där minns jag !! Vilken lirare ;)

2008-12-04 @ 21:20:26
URL: http://fridabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0