sluta aldrig förvånas

Yä andra dagen med bloggen!

I fredags var jag på ett 70-års kalas, det var min farfars bror Anders som fyllde år.. Okej alla kanske inte firar sin farfars bror, men jag bor i Tjärn där känner alla alla och de flesta är släkt med varandra, så självklart skulle jag med och fira Anders! Iaf på dedär kalaset så fanns en tipstävling, kul kan tyckas och jag skrev för glatta livet, frågorna handlade om anders och några ex är "hur länge har anders och sten haft firman traktor och foder?  " hur gamla är anders barnbarn tillsammans? " "hur gammal är denna traktor " "hur många rundbalar balades i sommras?" "hur länge hade Anders och kerstin varit ett par innan de gifte sig? "  "var kommer Anders mellannamn ifrån?" Jaa ni fattar, frågor som jag inte har ngn som alls peejl på, men jag ville inte vara sämre än ngn annan så jag deltog, för ni vet det viktigaste är inte att vinna utan att delta!

Vinsten var iaf en fika med Anders på Stigs, imorse när jag står i garaget kommer Anders förbi med traktorn "duuu Anna kan vi skjuta lite på dedär fikat tills höstskördningen är över?" Många tankar snurrade innan jag fattade vad han menade, 8 rätt på tävlingen och dejten med Anders var min!

Hur dejtar man en 70åring? vad pratar man om? svart kaffe är ett måste och en vuxen Anna måste agera!


Kollade just ut från balkongen och det såg ut såhär
 
och det är likamed att jag bestämde mig för en höstpromenix runt byn ;)

Kommentarer
Postat av: emmawihlborg

haha du är en lyckansost Anna!:)

2008-10-07 @ 15:07:17
Postat av: Emil

Haha, roligt att du ska på dejt med Anders men det blir nog riktigt bra =D Du tycker att jag ser såå ung ut på kortet alltså? Jag har ett förslag, att du kommer till Umeå på några arbetslösa dagar och pysslar om din bror lite ;) Gratis mat, internet och boende utlovas sen har du ju en födelsedagspresent att inkassera också..

2008-10-07 @ 15:21:14
URL: http://emilmarklund.blogg.se/
Postat av: Ida

Grattis, underbart med en dejt här i höst ;)

2008-10-07 @ 15:37:33
URL: http://idaaaheed.blogg.se/
Postat av: jessica

Haaha :P Vilken dejt:)du får skriva sen och berätta hur det giick :)

2008-10-07 @ 20:15:04
Postat av: Frida

men du, man får lov att gratulera ;)

2008-10-07 @ 20:15:22
URL: http://fridabystrom.blogg.se/
Postat av: Jonna

hahaha fan va kul :D haha. grattis=)

2008-10-08 @ 11:29:00
URL: http://djolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0