hem ljuva hem

Ja, nu har jag varit hemma från och med i lördags och kommer att återvända till umeå i morgon. Vad har hänt i helgen & början av denna vecka då? haha ja började på fredagkväll med god mat och idolmys med monica och alex sedan blev det lördagdag och det började med att jag, alex och bror tog oss från umeå först svettiga, sedan frusna och sedan i taxi. Detta eftersom vi hade varit lite sena till bussen, fick ta löpningen tills emil kom susande i bil och ropade in oss så vi fick skjuts (att man alltid ska vara ute i sista minut). Nä, men bussen var ju full iaf så där fick vi inte åka med. Så där stod vi och väntade nästan en timme, men 10 frusna tår senare så kom iaf en taxi, jag och bror sov som vanligt som två gapande fåglar större delen av resan hem. Väl hemma väntade mor & far, de i all sin ära.. men även GRILLAT, fläskfilé, klyftpotatis, beasås, vitlökssmör, sallad osv.. satt gott i lilla studentlivsmagen! Kvällen artades så att alex gjorde vindebut, jag sög i tv-spel, jonna hade en knorrande gris i framsätet, jag, johanna och ida surplade shottar från bardisken, erika dansade med kryckor runt en iran och ida skulle bjuda hela laget runt på max (hennes kort fungerade dock inte så vart johanna som fick betala). Söndagen började med att jag och bror gick en promenad, rolig sådan då vi sjöng och gastade (mest gastade) på låtar som vi kunde (och inte kunde) hela vägen. Totalt tondöva. Kvällen spenderades hemma med familjen med ensam mamma söker på tv, såklart! Måndag, besök på jobbet trevligt återseende! Sedan stan för fulla muggar med mamma, mat för allt som magen rymde på viking och sedan en stor skojakt.. fann inga. JAG KOMMER VARA UTAN SKOR I VINTER, vad har alla på sig på tossorna? Hittade iaf lite annat smått och gott som gjorde att jag vart lite glad ändå. Långpromenad på kvällen med alex & jonna, det är sånna som dom som får en att längta hem..! Idag tisdag så har jag varit hos tandläkarn och spolat rent en liten visdomstand och sedan har jag pluggat YEY har börjat med hemtentan. inte kul. Imorgon väntar en snabbis på stan, middag med päronen och sedan back in business i umeå. Redovisning på torsdag inlämning av hemtenta tisdag, önska mig lycka till.

Snott en bild av alex från lördagen.

Det där med att sova gapandes, det gör hela familjen marklund, fräscht!

Alla personer med extra tjock färg fyllde dessa dagar med skratt & glädje!

Kommentarer
Postat av: Emil

Roligt att den enda som du inte fet stil markerat är dig själv =P

2009-10-27 @ 23:40:02
URL: http://emilmarklund.blogg.se/
Postat av: jag

jag hade gjort det först men det är väl ändå ni som har gjort så jag har haft kul!

2009-10-27 @ 23:42:30
Postat av: Alex

hahahahahah precis sådär såg du och Emil ut i taxin. Nu ser jag ju vars ni ärvt det ifrån;)

2009-10-29 @ 16:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0