köttbullar i mängder

Vaknade halv 8, kl 9 skulle jag befinna mig hos farmor där jag och pappa skulle rulla köttbullar för fullt medan hon gjorde smeten och stekte! Denna tregenerationersköttbullesats bestod av 3 kg köttfärs = himla mkt köttbullar!  Efter vi gjort klart dem så vart det köttbullelunch, hur goda köttbullar som helst fattar inte hur farmor gör skulle lätt kunna äta dom framför tvn en fredagkväll ist för popcorn! Efter lunchen bar det av till jobbet och efter det vankades det julbord, någorlunda mätt just nu och vill inte tänka på hur många köttbullar som har rullat ner och just nu ligger i min mage!

Men nu har julen startat på riktigt!


Kommentarer
Postat av: Jonna

åh va mysigt=) vilken mysig jul tradition!=) saknar dig skit mycke :)

2008-12-11 @ 14:23:31
URL: http://djolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0